Familielørdag

lørdag 25. mai kl. 10.00 - Biblioteket

13. januar kl. 10-14
Rebus om verdensrommet
Bli med på rebusjakt på biblioteket og lær om stjerner og planeter.

20. januar kl. 12-12.40
Dukketeater
Vibeckes Marionette-teater spiller dukketeaterforestilling for oss. Det er minst en prinsesse på scenen, og kanskje til og med en drage, og etter forestillingen kan du få hilse på de bitte små skuespillerne. Spilles på Intimscenen. Gratisbilletter hentes her på solakulturhus.no en uke før forestillingen.

27. januar kl. 10-14
Snøkrystallverksted
Klipp snøkrystaller i ulike størrelser og former.

3. februar kl. 10-14
Vi leker med garn
Det er mye fint som kan lages av garn. Vi prøver oss på å lage garnfugler. Sola strikkefestival, arrangeres denne helgen, og har du lyst å lære deg å strikke så kan du få hjelp til dette. Se eget program for mer info om strikkefestivalen.

17. februar kl. 11-15
Spilldag med Bibliogames
Bibliogames kommer på besøk med masse kule spill og konsoller. I tillegg har de med førstepremien i Bibliobattles sin Minecraftkonkurranse, som ble vunnet av en spiller fra Sola bibliotek. Klokken 12 blir det turnering i Mario Kart på Intimscenen for de mellom 9 og 15 år. Mer informasjon kommer.

24. februar kl. 10-14
Den store brettspilldagen
Å spille brettspill er koselig for hele familien. Vi har et godt utvalg i ulike spill.

9. mars kl. 12-12.30
Sykkelsprell
Det blir sprelsk sykkelkjøring i vårens lesestund. Vi tester sykkellys i mørket, tar en titt på motbakkeløp, og leser fra bl.a. ”Kåre og Marimba hjelper til”, av Markus Lantto. På intimscenen. Gratisbilletter hentes her på solakulturhus.no en uke før lesestunden.

16. mars kl. 10-14
Påskeverksted
Koselig påskepyntverksted for hele familien

6. april kl. 12-14
Ansiktsmaling
Synes du det er gøy med ansiktsmaling? Det gjør i alle fall vi! Stikk innom biblioteket og pynt ansiktet ditt med flotte farger og figurer. Du bestemmer mønsteret. Vi sitter klar med ansiktsmaling og sjablonger.

13. april kl. 10-14
Hvor er Willy?
Willy og vennene hans har gjemt seg rundt omkring i biblioteket. Bli med og let etter dem!

20. april kl. 12-14
Dyrk grønnsaker med Tananger hagelag
Det er spennende å plante frø og se hvordan det spirer og gror. Bli med og så dine egne grønnsaker.

27. april kl. 10-14
Hobbyverksted
Lag dine egne bokmerker og dekorer dem med utklipp fra gamle bøker.

4. mai kl. 12-12.40
Lek med musikk
Åpne toneuniverset sammen med dyktige formidlere ved Sola Kulturskole. Passer for barn fra 3 år og oppover. Spilles på intimscenen. Gratisbilletter hentes her på solakulturhus.no en uke før forestillingen.

11. mai kl. 10-14
17. mai verksted
Lag pynt du kan ta med deg i 17. mai-toget.

18. mai – Biblioteket er stengt

25. mai kl. 10-14
Elefantkort
Lag morsomme kort med elefant. Kortene er fine å bruke til bursdagskort.

Familiefilm datoer og billetter finner du under «Familiefilm» her.