Favourites of Farinelli

lørdag 1. jun kl. 17.00 - Sola ruinkyrkje KR 200 - 245 INK. AVGIFT

Kastratsangeren Farinelli, eller Carlo Maria Broschi, var en sjelden stjerne fra Puglia i Italia, og hans bror, komponisten Riccardo Broschi skrev fantastiske arier som var så imponerende at bare Farinelli kunne synge dem. Operasangeren Åshild Spikkeland fremfører et knippe av dem sammen med Den Spanske Bulldozer – pianisten Fernando Cruz Robledillo, og tidligere Stavanger-student Sarah Rusnes Lie som har hatt karriere i Italia siste årene!

Fernando Cruz – Den Spanske Bulldozer – har undervist i klaver ved Indiana University i 2006, ved Det Kongelige Spanske Musikkonservatorium i Madrid i 2013 og ved Universitetet i Stavanger siden 2015. Han har spilt som solist med orkester i Norge, Spania og USA, og har hatt mange solistoppdrag over hele verden. Han har også bidratt til å spre spansk musikk gjennom to CD-innspillinger og diverse konserter i Europa, Amerika, Midtøsten og Asia.

Sarah Rusnes Lie – fiolin – har hatt stor karriere i Italia siste årene. Har spilt og vært konsertmester i disse italienske orkestrene:
La Filharmonie, Firenze
Orchestra Cupiditas, Firenze
Orchstra del Conservatorio Luigi Cherubino, Firenze
Orchestra da Camera Fiorentina, Firenze
Toscana Classica, Firenze
samt Baltic Sea Philharmonic
Det Svenske Kammerorkester og nå sist men ikke minst: Stavanger Symfoniorkester

Hun har tidligere vært student ved musikkonservatoriet i Stavanger.

Åshild Spikkeland – dramatisk sopran. Utdannet ved Musikkonservatoriet i Stavanger, under Elizabeth Norberg-Schulz, Matthew Mark Marriott, Bettina Smith og ved Operaklassen til Carlo og Anne Lise Allemano. Hun har vært meget aktiv som sanger på turneer med Rogaland Fylkeskommune, ved Opera-cafeer i Sandnes Kulturhus og Stavanger Konserthus og ved festivaler i Italia, og er kjent som en livlig artist og god kommunikatør!

Velkommen til en underholdende time!

Varighet: 55 min

Arrangør: Åshild Spikkeland Musikk og Teater