Julekonsert med Stavanger Vocalensemble

Velkommen til Stavanger Vocalensemble sin tradisjonelle julekonsert med vakker korsang i Sola ruinkirke. Populær konsert med en helt spesiell stemning.

Stavanger Vocalensemble er et kammerkor stiftet i februar 1993 og består av rundt 25 erfarne sangere. Koret etterstreber et høyt nivå og arbeider seriøst med flere typer musikk fra ulike tidsepoker. De har et variert repertoar innenfor den klassiske sjangeren, med alt fra tidligmusikk til nyere verker og innslag av folkemusikk.
I tillegg til egne konsertproduksjoner har koret jevnlig samarbeid med profesjonelle solister og musikere. De samarbeider også med andre kor og har deltatt i flere konkurranser i inn- og utland.

Dirigent er Aleksandra Orzechowska-Niedziela.

Merk! Det arrangeres to konserter på samme dag: Kl. 17.00 og 19.00. På grunn av få plasser, er billettene kun tilgjengelige som forhåndssalg via Sola kulturhus sitt billettsystem.

Varighet: 1 time

Arrangør: Stavanger Vocalensemble