Sola strikkefestival 2024

Strikk og lytt, 2. februar kl.11-13
Vi starter Sola strikkefestival med Strikk og Lytt i Kulturkaféen kl 11.

Strikk og Lytt er et fast tilbud som finner sted i Utstillingssalen onsdager i oddetallsuker fra kl. 11-13. Arrangementet starter med at den som leder samlingen leser en tekst høyt akkompagnert av lyden fra strikkepinner, og deretter er det rikelig med tid til drøs og kos.

På Sola strikkefestival 2024 kjører vi en kortversjon av Strikk og Lytt, etterfulgt av Strikkelunsj.

Strikk og Lytt fra kl 11-12 er gratis, og du trenger ikke å ta ut billett.
Klokka 12 serveres lunsj til alle som ønsker det, her må du ha billett.

Foredrag – Elizabeth Aitken: Fra oljebransjen til eget spinneri og Sola Husflidslag: Lær mer om rødlisteteknikken, 2. februar kl.13-14.15.
Bli med når Elizabeth Aitken fra Norspinn forteller om hvordan hun gikk fra jobb i oljebransjen til å drive alpakkagård og eget spinneri på Tonstad.
Elizabeth har med seg mange fristende varer til Markedsplassen på lørdag.

Sola Husflidslag v/Inger Auestad forteller om og demonstrerer rødlisteteknikken til Mamma Astrup.

På lørdag skal Husflidslaget holde gratis workshop i denne teknikken, og det går også an å få kjøpt selve oppskriften under strikkefestivalen.

Kr 100,-

Strikkekino, 2. februar kl.14.30.
Vi runder av første dag av strikkefestivalen med strikkekino i Lille Konsertsal. Filmen vises med dempet belysning slik at det går an å strikke mens man ser på film.
Gratis, du trenger ikke billett.

Salgsboder, 3. februar kl.12-14 og kl.15-16.

Foredrag – Line Røreng: Garnfarging med Garnbørsen og Camilla Kleivset Haukås: Strikkedesign med Maskemilla, 3. februar kl.14-15.
Line Røreng deler av sin erfaring og lidenskap for garnfarging. Hun driver GarnBørsen, hvor du blant annet kan kjøpe masse spennende håndfarget garn som Line har farget selv. Line tilbyr også kurs i garnfarging.

Camilla driver med strikkedesign, både for sitt eget merke og for Jord Clothing. Hun skal snakke om selve designprosessen og hvor hun henter inspirasjon fra.

Pris: 100 kr

Sprudlende garnfest, 3. februar kl.19-23.
Vi avslutter Sola strikkefestival med en sprudlende garnfest.

Det blir god mat og drikke og strikkequiz med flotte premier.

Billettprisen inkluderer mat, snacks og ett glass musserende vin.
Baren vil være åpen under hele arrangementet.
Dørene åpner kl 19.

Dersom du har matallergier eller intoleranser vi må ta hensyn til, meld fra så fort som mulig til kulturkafe@solakulturhus.no

Pris: 495 kr
Påmeldingsfrist lørdag 3. februar kl.12.00

Arrangør: Sola bibliotek og Sola kulturhus.

For fullt program og mer informasjon, se solabibliotek.no