Kjøp billett

Tom Roger Aadland

torsdag 24. okt kl. 17.30 - Sola ruinkyrkje KR 280 - 350 INK. AVGIFT
torsdag 24. okt kl. 19.30 - Sola ruinkyrkje Få billetter KR 280 - 350 INK. AVGIFT

Rockepoeten Tom Roger Aadlands holder solokonsert i Sola ruinkyrkje torsdag 24. oktober, med Aadland og Dylan på programmet. Hans nyeste album «Motgift» har høstet strålende anmeldelser. «Landets fremste Dylan-tolker leverer noen knallåter på egen hånd», skriver Aftenposten. Vårt Land kaller albumet «en hestekur mot likegyldighet og overfladiskhet», Stavanger Aftenblad, «en reseptfri kur mot det vonde». Dagsavisen mener «det hadde vært på sin plass at Bob Dylan spilte inn disse sangene på engelsk». Klassekampen kaller albumet «det beste Aadland noen gang har gjort».

Det forrige studioalbum hans «Songfugl» fikk også en flott mottagelse, og singelen «Alle dei i ei» ble mye spilt på norsk radio. For tiden er Tom Roger Aadland aktuell på Det Norske Teatret, der Dylan-gjendiktningene hans gjør suksess i forestillingen «Vikla inn i blått». Dobbeltalbumet «Blondt i blondt» ble kåret til årets album av P1 Norsk på norsk da det kom ut. Aadland er også kjent som tekstforfatter for bl.a. Hellbillies, Vamp og Marion Ravn.

Dylan-gjendiktningene hans har truffet mange, og da den nye biskopen i Stavanger ble vigslet, var Dylan sunget av Aadland hennes musikalske ønske og H.M. Kongen blant tilhørerne. Han var også blant de utvalgte artistene i en NRK-sendt TV-konsert da Dylan fylte åtti. Tom Roger Aadland er fortsatt på veien – og fortsatt på vei. Han er kjent som en energisk utøver med en spesiell evne til å formidle innholdet i en låt, og har rykte på seg for alltid å levere varene på scenen.

Varighet: 1 time og 10 min